Exposities en Beurzen

Goede Doel

Zoeken in Winkel

Facebook

Garantie en klachten

Gebreken

Mocht je onverhoopt het verkeerde sieraad hebben ontvangen, of het sieraad heeft tijdens het transport onverhoopt schade opgelopen, stuur zodra je dat constateert een berichtje.
Kosten voor herstel/reparatie en/of heen- en weer zendingen komen uiteraard voor rekening van Kleurrijke Wereld.


Garantie

Kleurrijke Wereld geeft een standaard garantie van 6 maanden bij normaal gebruik. Onder garantie vallen alle sieraden uit de beide collecties en uiteraard ook alle maatwerk (op-maat) sieraden. Let wel: de garantietermijn is een officiële vermelding zoals die gedaan moet worden. Ook na deze periode wil ik je uiteraard graag helpen.

Kleurrijke Wereld levert handgemaakte sieraden die met veel liefde en zorg zijn gemaakt en met een uitzonderlijke aandacht voor de techniek en het maken zelf. Er wordt gewerkt met mooie tot unieke stenen en kralen en zeer goede kwaliteit materialen voor de afwerking. Je sieraad is bedoeld om lang en met veel plezier te dragen.

Zorg goed voor je sieraad en ben er gewoon zuinig op. Draag het conform een normaal gebruik en volg de algemene aanwijzingen van draag- en onderhoudstips en eveneens de extra tips en instructies die je bij je sieraad hebt ontvangen.

Aanspraak op garantie

Hoewel Kleurrijke Wereld zelden aanspraken op garanties heeft door haar klanten kan er soms iets mis zijn met je sieraad of er iets mee gebeuren. Hierna volgen enkele richtlijnen.

Onder Garantie vallen zoveel mogelijk het maak-werk en de techniek.
Hieronder valt dus het draad, de afhechting en het hang- en sluitwerk zoals eindkapjes, slotjes en schakelwerk in de afwerking. Ook valt een stukje handwerk hieronder, zoals spiraal geregen of geborduurd, of handgemaakte of geborduurde hangers, die onverhoopt los of kapot raken.
Let wel: alles dus bij normaal gebruik. In deze gevallen zal meestal worden aangeboden e.e.a. kosteloos voor je te herstellen of te vervangen.

Elk sieraad kent een andere techniek, met wisselende stenen en natuurlijke of oude materialen. Per geval zal daarom worden bekeken wat er mis is en wat wel en niet onder garantie kan vallen en zal een passende oplossing met jou worden besproken; e.e.a. binnen een redelijke termijn.

Neem in alle gevallen binnen de garantie-periode contact op per e-mail; ook als je meent dat iets niet onder de garantie valt (zie hieronder). Heb je per ongeluk zelf je sieraad beschadigd of kapot gemaakt, dan vertrouw ik op je eerlijkheid.
Uiteraard wil ik dat je in alle gevallen blij bent en wil ik graag helpen met een passende oplossing.

Lees ook hieronder over Na Garantie periode en Uitsluitingen van Garantie

Lees ook de algemene onderhoudstips op de website (en aanvullende instructies bij je sieraad), alsmede de pagina Kwaliteit en Allergie-informatie.


Na Garantie periode

Mocht je sieraad na de garantieperiode onverhoopt kapot gaan, of er is iets anders mis met je sieraad – of je wilt het zelf gewoon anders of aangepast, neem ook dan gewoon contact op. Ook dan komen we best tot een goede oplossing en wil ik je nog steeds als een blije klant.


Uitsluitingen

Uitgesloten van garantie zijn die gevallen van schade door nalatigheid, onvoorzichtigheid bij dragen, gebruik of poetsen, of veranderingen of schade aan materialen vanwege natuurlijke- of productspecifieke eigenschappen, o.a.:

  • schade aan oorbellen zoals flink verbuigen of loskomen van pootjes, haakjes/clipjes, oogjes door onzorgvuldigheid met aandoen/poetsen
  • losse bedeltjes en hangers; deze worden gemaakt van dicht(-gedraaide) oogjes en/of dubbele ringetjes. Verlies of kapot gaan kan niet zomaar
  • contact-allergie of andere (energetische-) reacties op de metalen, stenen of overige materialen; sommige mensen reageren zelfs op sterling zilver
  • (natuurlijke-) slijtage, krassen of verkleuringen die inherent zijn aan natuurlijke- of productspecifieke eigenschappen van oude materialen, of van het type edelsteen of natuursteen, door het doorheen de tijd te dragen en/of door de inwerking van (te veel) zon- en daglicht, of door vocht, absorptie van huidvetten en transpiratie
  • slijtage, dof worden of verkleuring van alle materialen door onvoorzichtig gebruik of dragen door inwerking van natuurlijke of chemische stoffen, zoals o.a. parfum, crèmes, chloor, shampoo, mineralen van zee- of zoet water, schoonmaakmiddelen, etc. (draag je sieraad niet in bed, tijdens zonnebaden/-bank, douche/bad/afwaswater, zwembad of natuurwater, tijdens sporten of schoonmaakwerk; lees de onderhoudstips)
  • (natuurlijke-) oxidatie, dof worden of slijten van metalen door inwerking van zuurstof, warmte en vocht of door te weinig of slecht onderhoud
  • verkleuring, dof worden, slijten, krassen of breken van edelstenen/metalen/overige materialen en draad door (verkeerd) gebruik van reinigingsmiddelen of reinigingsapparaten. Reinigingsmiddelen kunnen lichte korrelstructuren, kleuring- of glansmiddelen of veel te agressieve andere middelen bevatten; ultrasoon reinigen kan schade geven aan bepaalde edelstenen, gevoelige materialen als ook het draad. Gebruik ze niet bij geregen sieraden. Regelmatig zachtjes opwrijven met een doekje moet voldoende zijn
  • splijten, splinteren, brokkelen of breken van stenen, glaskralen, poreus of oud/natuurlijk materiaal of andere materialen doordat het sieraad is gevallen of gestoten is tegen een hard voorwerp of bijvoorbeeld tafel
  • breken van of schade aan je sieraad door toedoen van kinderen, honden, katten, paarden, etc. of zelf met je sieraad blijven haken aan iets of iemand

Neem ook in bovengenoemde gevallen gewoon contact op. Ook hier wil Kleurrijke Wereld je graag helpen. Een sieraad kan allicht worden gerepareerd en/of eventueel voorzien worden van nieuwe materialen (indien voorradig, en indien niet uniek).


Overige Klachten

Kleurrijke Wereld doet er alles aan om een tevreden klant te hebben en te houden. Heb je een klacht of opmerking over de geleverde producten of diensten van Kleurrijke Wereld anders dan hierboven genoemd, neem dan alsjeblieft contact op via e-mail of het contactformulier. E-mails en contactformulieren worden dagelijks gelezen en zo spoedig mogelijk beantwoord. Uiteraard zie ik graag en oprecht dat klachten in welke vorm dan ook in goed overleg samen met jou kunnen worden opgelost.


Geschillen

Mochten gebreken, garanties of klachten door Kleurrijke Wereld in jouw ogen niet naar behoren worden opgelost dan kun je je richten tot Stichting Webshop Keurmerk bij wie Kleurrijke Wereld is aangesloten en waar je je klacht kan indienen.
Er bestaat daarnaast een aparte en onafhankelijke Geschillencommissie die door jou ingeschakeld kan worden, nadat je eerst binnen bekwame tijd de klacht bij mij kenbaar hebt gemaakt. Uiterlijk twaalf maanden nadat een geschil is ontstaan kan die bij de Geschillencommissie worden ingediend. Lees hiertoe de artikelen 16 en 17 in de Algemene Voorwaarden.


Vragen?
Bovenstaande grotendeels wettelijk verplichte info moet elke Webshop uitvoerig en duidelijk per pagina omschrijven, conform en naast plaatsing van de Algemene Voorwaarden. Je kan met een gerust hart winkelen en bestellen.
Heb je nog vragen? Laat het mij even weten. (naar Contactpagina)Algemene Voorwaarden juni 2014 - logo webshop en consumentenbond -kleurrijke wereld sieraden 600x176